tisdag 22 december 2009

5 frågor till Gustav Leijon


Vad minns du från premiärupplagan av Soulnight förra året?
- Det som jag minns starkast var den härliga stämningen som spred sig under kvällen. Men framförallt The Mystic Revelation of Souls tolkning av " Higher and Higher" som gick rätt i hjärtat. Det var en otrolig urladdning och känsla att det faktiskt blev en helt otrolig kväll efter allt planerande in i det sista. Det kändes faktiskt som en liten dröm gick i uppfyllelse. Det är ett privilegium att få vara en del av det här arrangemanget.

Du är en av de som verkar vid sidan av scenen under Soulnight och i vanliga fall driver du Leijon Event. Är det något speciellt event du minns från i somras?
- Under den mest hektiska perioden under sommaren är det få tillfällen jag stannar upp och verkligen tar in intryck. Det är så mycket på en gång just då att det mest blir jobb och planering för kommande jobba. Men ett tillfälle då jag verkligen njöt av både människorna, musiken och stämningen var den kvällen natten då Cookies & Beans spelade tillsammans med Caj Carlsson på Blekinge Museums Bakgård. Speciellt under refrängen då Frida Örn sjöng: "Och under stjärnorna den natten kändes inget särskilt svårt". Då kände jag en sorts en magi i luften, känner rysningar fortfarande när jag tänker på det där.

Om du fick önska dig en artist. Vilken som helst. Vem skulle du vilja arrangera en spelning med i Karlskrona?
- I Love Stevie Wonder så det vore en dröm att arrangera något med honom.

Vad har Leijon Event för planer för sommaren. Något du kan avslöja redan nu?
- Planeringen inför sommaren har pågått sedan i höstas. Vi kommer att genomföra både återkommande och en del nya evenemang. Det kommer bli en sommar med musik, kärlek och mycket jobb. Precis som vanligt. Det känns otroligt stimulerande och spännande.

5. Vad vill du ha i julklapp?
Jag önskar mig tavlor och prylar till mitt nya hem.

Inga kommentarer: