tisdag 22 december 2009

5 frågor till Bitte Appelqvist


Vad minns du från premiärupplagan av Soulnight förra året?
- Att jag var så satans sjuk hela dagen 41 graders feber. Låg och sov i en skrubb med en matta som täcke och två pärmar som kudde. Showen räddades för min del av starka droger (medicinska). Så jag tycker det var en fantastisk kväll!

Du spelar gitarr i The Mystic Revelation of Soul.
Varför fungerar ert band så bra?

- Tror det beror på kärlek och prestigelöshet. Vi vill varandra väl och ger varandra gott om plats.

Vad lyssnar du på just nu?
- Sytrance faktiskt. Varit lite insnöad på trancemusik ett tag. Med "Infected Mushroom" som kungar.

Någon plan för bandet?
- Jag har fått en förfrågan från hemligt håll att göra något ihop med en lite kändare gäst. Mer om detta senare.

Berätta något vi inte vet om någon av de andra i The Mystic Revelation of Soul.
- Linus kan inte vika ihop sladdar! Robin kan hålla upp till sju samtal igång och samtidigt prata i telefon. Oskar har ett förflutet som skatare. Han började dessutom alltid gråta och skrika INTE! INTE! När jag hade solglasögon på mig..fast då var han typ 4 år. Jag själv syr allt i vår familj. Gardiner, dukar och lägger upp kjolar.

Vad jag vill ha i julklapp?
- Tja förutom hälsa för mig och min familj så vore en svart läslampa av Arne Jacobsen fint. Torr ved är inte heller dumt.

Inga kommentarer: