tisdag 16 december 2008

5 frågor till Malin Törnquist

Dagarna fram till festligheterna den 25 december ska vi här på Bloggen bekanta oss lite med de musiker som kommer att stå på scenen under kvällen. Först ut är Malin Törnquist, mer känd som en fjärdedel av bandet Calaisa.

Vad minns du från Soulfesten vi arrangerade i somras?

Så mycket trevligt folk som diggade och dansade och sjöng och ramlade och skrek och skrattade… Jag minns också en skitsnygg 50-tals fåtölj som jag lyckades deala till mig! Nu står den i mitt vardagsrum!

Om du var tvungen att lista fem av dina absoluta favoritlåtar.

Vilka fem hade du valt?

Det borde vara förbjudet att tvinga… Here we go…
- A case of you, Joni Mitchell
- Like a rolling stone, Bob Dylan
- Penny Lane, The Beatles /Paul McCartney
- Hide and seek, Imogen Heap
- For you, Tracy Chapman

Världens snyggaste skivomslag?

Beatles Abbey road

Om du kunde resa i tiden och fick besöka en konsert, en skivinspelning
eller någon annan musikalisk händelse. Vad skulle du besöka?
Jag skulle vilja flyga helikopter över Central Park 1981 när Simon and Garfunkel spelade för en halv miljon människor. Hade inte varit helt fel att bli avsläppt längst fram i publiken…

Om du fick ställa en fråga till dig själv,
vad skulle du fråga och vad skulle svaret vara?
- Får det lov att vara en Gretsch?
- Ja tack!

Inga kommentarer: