tisdag 15 januari 2013

Adam Grahn nu på lördag



Nu på lördag är det premiär för vårt nya koncept "Storytellers".
Först ut är Adam Grahn till vardags frontfigur i rockbandet Royal Republic.
Vi ringde upp Adam med några dagar kvar och ställde några snabba frågor inför konserten.

Fem snabba frågor till Adam Grahn

Hur går tankarna inför lördagens spelning, är du en "historieberättare"?
- Jag brukar vara ganska pratglad, men det brukar vara dåliga skämt mest. Vi får se hur det går.

Vad ska du lira för något?
- Just nu sitter jag och sliter mitt hår över vilka dom sista låtarna blir. Det finns så mycket bra grejer.

Det är svårt att välja alltså?
Det gick från att bli ett litet intimt gig med bara en akustisk gitarr till typ 30 kanaler ljud. När jag väl hade frågat dom jag tänkt mig som gäster öppnades dörrarna för att göra något mycket mer än att bara trubadura, vilket känns kul som fan.

Gäster? Berätta!
- Ja, man har ju välsignats med en hel del begåvade vänner så det dyker upp en del bekanta ansikten, kanske något halvbekant också. Men det kommer även att bli en slags re-union av ett "band" som inte spelat ihop på 20 år. Place your bets!

Det blir lite mer än ett trubadurgig alltså?
Det blir en dynamisk kväll, Och det blir inte bara "mysmusik", avslutar Adam.

Inga kommentarer: